קצת על תנועה מיטיבה ופילאטיס

"להזניח את הגוף לטובת כל דבר אחר בחיים זו השטות הגדולה ביותר". (שופנהאואר).

דמיינו שאתם נוסעים לטיול כפרי במכונית חדשה ומשובחת, הנוסעת באמינות ובשקט- אתם פנויים ליהנות מהאוויר הצח, מהנוף החולף, מתחושת החופש. עכשיו דמיינו שאתם עושים את אותה דרך בטרנטה חבוטה ומקרטעת, המשמיעה רעשים ללא הרף, נכבית מדי פעם וממאנת להידלק. האם יש לכם פנאי ליהנות מהנוף? חישבו, כמה אנחנו מפסידים בחיינו כשהגוף שלנו לא משרת אותנו, כשהוא כואב או מדאיג. ובמיוחד חישבו, כמה אנחנו מרוויחים כשהגוף בריא, חזק וגמיש ומשרת אותנו נאמנה.

שיטת פילאטיס (Contrology), הומצאה ע"י יוזף פילאטיס בתחילת המאה ה-20. האימון מתמקד בשרירי הליבה- אלה השרירים הקרובים ביותר לשלד אשר תומכים את היציבה. כל השרירים בגוף קשורים זה בזה, לכן, פיתוח של שרירים קטנים (שרירי הליבה) מסייע לחיזוק של השרירים הגדולים, המניעים. ככל שנפתח יותר שרירים קטנים "זניחים" כביכול, כך גופנו יתחזק בכללותו ויקל עלינו לבצע את הנדרש מאתנו ביומיום. שיטת פילאטיס והתנועה המיטיבה בכללותה, עובדות על איזון בין גמישות לכוח, פיתוח ושימור טווחי התנועה במפרקים, שימוש נכון ויעיל במערכת הנשימה, ובמערכות התנועה, הזרמה וניקוי של מערכת הדם, פיתוח תודעתי למחשבה בהירה ומוח חד. מתוך ספרו של יוזף פילאטיס (תרגום חופשי): "הפילאטיס מפתח לא רק את שרירי הגוף, גמישות הגפיים, ותפקוד האיברים הפנימיים הוא גם מנקה את המחשבה ומחזק את הרצון, פילאטיס הינה שיטת אימון אידיאלית להפוך את הגוף לכלי המשרת באופן מושלם את הרצון."

השגרה של רובנו אינה פעילה פיזית אך יש בה המון מתח מנטאלי וגופני הנובע מחוסר תזוזה ועומס מחשבתי. ע"מ לאזן שגרה זו ולשמור על הבריאות והחיוניות עלינו לחזק ולהניע את גופינו על בסיס שגרתי וקבוע. אימון קבוע של תנועה מיטיבה יכול לתקן לקויות יציבה, להשיב כוחות פיסיים, לטפל במצבי כאב ונוקשות, להמריץ את הדם ולרומם את הרוח. ככל שאנו מתבגרים אנו עלולים למצוא את עצמנו חיים בתוך גוף שלא משרת אותנו טוב מספיק, ואף מכביד עלינו. הכתפיים כפופות, הגב נוקשה, השרירים רופסים והוויטליות נמוכה. זוהי בסה"כ התוצאה המתבקשת מאי טיפוח של שרירי עמוד השדרה, הגו, הזרועות והרגליים.

התנועה המיטיבה מתוכננת כך שהיא מעניקה לנו גמישות, אצילות, ויופי אשר ישתקפו באופן בו אנו מהלכים, משחקים, ועובדים. אנו נפתח כוח שרירי יחד עם כושר עמידה בקשיים. נוכל ללכת, לרוץ או לטייל מבלי להתעייף או לחוות קושי. ניצור מצב בו הגוף שלנו חיוני וחזק כך שבסוף יום עבודה עמוס נותר בנו כוח לפעילויות מהנות ומחיות. תנועה מיטיבה מתאימה והכרחית לכל בני האדם ועוזרת ליצור דרך חיים חיונית שמחה, ואקטיבית. מתוך ספרו של פילאטיס (תרגום חופשי): "הזקנה תלויה בעד כמה הגב שלך גמיש ופונקציונאלי. אם גבך נוקשה בגיל 30 הנך זקן. אם עמוד השדרה שלך גמיש בגיל 60 הרי שאתה צעיר." 

טל כרמל, מורה לתנועה מיטיבה ופילאטיס.

054-783-8221

לנוע בטוב

טל אבולעפיה כרמל

הרשמו לקהילת "לנוע בטוב" ותקבלו טיפים לתנועה מיטיבה, ועדכונים מהסטודיו.

שיעורי פילאטיס בזום, אימוני פילאטיס בזום, שיעורי פילאטיס אונליין, שיעורי פילאטיס באינטרנט, פילאטיס מזרן, פילאטיס לנשים, פילאטיס לגברים, שיעורי פילאטיס פרטיים מהבית, שיעורי פילאטיס מקוונים, שיעורי ספורט בזום, פילאטיס הריון אונליין, שיעורי פילאטיס פרטיים, טיפול בכאבי גב תחתון
  • Facebook
  • YouTube